OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY W SKLEPIE INTERNETOWYM
www.theonegroup.pl
z dnia 1 sierpnia 2024 r.
Niniejszy ogólne warunki sprzedaży określają warunki sprzedaży towarów w sklepie internetowym działającym na stronie theonegroup.pl przez Sandex.pl sp. z o.o. z siedzibą w Łomiankach (dalej: sandex.pl), adres spółki: ul. Kaktusowa 1b, 05-092 Łomianki, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000986595, NIP: 1180202839, REGON: 011939125.
§ 1 Definicje
Użyte w niniejszych ogólnych warunkach sprzedaży w sklepie internetowym następujące określenia oznaczają:
KC - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
Klient (Użytkownik) – przedsiębiorca w rozumieniu art. 431KC, dokonujący zakupu w Sklepie w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową;
Koszyk - funkcjonalność Strony pozwalająca sporządzić listę Towarów wybranych przez Klienta spośród Towarów dostępnych w Sklepie;
Sprzedawca– Sandex.pl sp. z o.o.z siedzibą w Łomiankach (dalej: theonegroup.pl), adres spółki: ul. Majowa 6, 05-092 Łomianki, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000986595, NIP: 1180202839
Konsultant – przedstawiciel Sprzedawcy, wyznaczony do obsługi danego Klienta lub sprzedaży i marketingu na określonym terytorium.
Sklep – sklep internetowy działający na Stronie;
Strona – serwis internetowy działający pod adresem theonegroup.pl; Strona administrowana jest przez lub na zlecenie Sprzedawcy;
Produkcja – proces polegający na produkcji zamówionych produktów, realizowaną przez Sprzedawcę lub jego podwykonawcę.
Towar – rzecz ruchoma z asortymentu Sklepu, będąca przedmiotem umowy sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
Projekt wstępny – wstępna wizualizacja Towaru będącego przedmiotem zamówienia;
Projekt końcowy – projekt Towaru będącego przedmiotem zamówienia, skierowany do Produkcji.
Próbka – Towar wyprodukowany w niewielkiej ilości egzemplarzy celem prezentacji Klientowi lub potencjalnemu Klientowi wizualizacji oraz cech i właściwości Towaru.
§ 2 Treści zawarte na Stronie
- Obowiązujące opisy, cenniki i inne informacje dotyczące Towarów z asortymentu Sklepu dostępne są na Stronie.
- Treści prezentowane na Stronie, w szczególności utwory graficzne i słowne, są chronione prawem autorskim. Użytkownik nie może wykorzystywać żadnej zamieszczonej na Stronie treści, ani w całości ani w części, ani w formie oryginalnej ani w formie opracowania, do celów innych niż własny użytek osobisty. Użytkownik nie może również w inny sposób dystrybuować, zmieniać, ponownie wykorzystywać lub umieszczać na innych stronach jakiejkolwiek części Strony bez zgody Sprzedawcy.
§ 3 Ceny
- Ceny Towarów są cenami netto (nie zawierają podatku VAT) i wyrażone są w polskich złotych (PLN), chyba, że strony uzgodnią rozliczenie w innej walucie.
- Ceny Towarów nie obejmują kosztów ich dostawy.
- Sprzedawca może zmieniać ceny Towarów w Sklepie. Zmiana ceny Towaru pozostaje bez wpływu na cenę należną Sprzedawcy na podstawie zamówienia złożonego przed dokonaniem przez Sprzedawcę zmiany ceny Towaru w Sklepie.
§ 4 Zamówienia, dostawa i odbiór Towarów
- Zamówienia są przyjmowane:
- za pośrednictwem Sklepu;
- poprzez bezpośredni kontakt (np. mailowy, poprzez serwisy społecznościowe) ze Sprzedawcą lub Konsultantem w oparciu o przygotowaną ofertę.
- osobiście w siedzibie Sprzedawcy.
- Sklep przeznaczony jest wyłącznie dla Klientów, dokonujących zakupów w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zarobkową.
- Niezależnie od sposobu złożenia zamówienia, warunkiem jego przyjęcia jest akceptacja niniejszego Regulaminu. Akceptacja Regulaminu może nastąpić również w momencie rejestracji Klienta w Sklepie i dotyczy wszystkich zamówień składanych przez tego Klienta.
- Oferta przygotowana w związku z kontaktem bezpośrednim ma charakter indywidualny i przygotowana jest w oparciu o zapytanie ofertowe, o i ewentualną dalszą komunikację z Klientem. Zawarcie umowy w tej formie wymaga jednoznacznej zgody obu stron. Oferta złożona przez Sprzedawcę obowiązuje 7 dni, chyba że w jej treści określono inny okres obowiązywania. Art. 681, 682 oraz 69 Kodeksu cywilnego nie stosuje się.
- Klient upoważnia Sprzedawcę do przesłania faktury drogą elektroniczną. Jeżeli Klient nie wyraża zgody na przesłanie faktury drogą elektroniczną, należy zgłosić tą informację do Działu Obsługi Klienta Sprzedawcy.
- Nie określa się minimalnej wartości zamówienia.
- Towary dostarczane są wyłącznie terytorium Polski.
- Koszty dostawy zależą od wybranego przez Klienta sposobu dostawy, od ilości i wartości zamówienia i wskazywane są Klientowi na Stronie podczas dokonywania przez Klienta wyboru sposobu dostawy Towaru. Potwierdzając zakup, Klient potwierdza równocześnie zgodę na poniesienie kosztów dostawy.
- Całkowity koszt zamówienia, obejmujący cenę Towaru i koszty jego dostawy, wskazywany jest Klientowi, przed złożeniem przez niego zamówienia, na Stronie w Koszyku.
- Towary dostarczane są za pośrednictwem kuriera w terminie 2 dni roboczych w przypadku realizacji zamówienia z magazynu w Łomiankach.
- Klient może także odebrać Towar osobiście w magazynie Sprzedawcy pod adresem ul. Warszawska 31,05-092 Łomianki, od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem świąt, w godzinach od 9:00 do 15:00. Odbioru osobistego Towaru należy dokonać w terminie 5 dni roboczych od dnia powiadomienia Klienta przez Sprzedawcę o gotowości Towaru do odbioru.
- Wyboru sposobu dostawy Klient dokonuje podczas składania zamówienia.
- Ryzyko przypadkowego uszkodzenia lub zniszczenia Towaru przechodzi na Klienta z momentem przekazania Towaru firmie pocztowej lub kurierskiej. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zaniechania lub szkody i opóźnienia powstałe po stronie dostawcy. W takiej sytuacji Klient powinien postępować zgodnie z zasadami ustalonymi w regulaminie firmy kurierskiej lub pocztowej.
- W przypadku zamówienia przez Klienta własnego kuriera, Klient zobowiązany jest przesłać drogą mailową Sprzedawcy informację z numerem zamówienia, nazwy firmy kurierskiej oraz gotową etykietą oraz wskazaniem ustalonej z klientem daty odbioru Towaru lub przekazać te informacje Konsultantowi w przypadku, gdy zamówienie złożono za jego pośrednictwem.
- W uzasadnionych wypadkach zakupione Towary mogą zostać dostarczone w dwóch dostawach, o czym Klient zostanie niezwłocznie poinformowany telefonicznie lub e-mailem. Podział dostawy na dwie części powoduje zwiększenia kosztów dostawy.
- Zamówienie złożone przez Klienta, rozumiane jako złożenie dyspozycji na stronach Sklepu lub przyjęcie oferty w terminie jej obowiązywania jest równoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży i nie może zostać anulowane bez zgody Sprzedawcy.
- Zamówienie złożone przez osobę nieuprawnioną i zrealizowane przez Sprzedawcę traktuje się jako zamówienie zrealizowane poprawnie przez Sprzedawcę.
- Skuteczne złożenie zamówienia może wymagać podania danych Klienta, w przypadku Sklepu – zgodnie z formularzem zamówienia. W szczególności Sprzedawca może żądać następujących informacji:
- nazwa Towaru i jego konfiguracja,
- ilość Towaru objęta zamówieniem,
- sposób pakowania Towaru,
- sposób dostawy Towaru,
- tryb produkcji Towaru,
- sposób akceptacji graficznej,
- oczekiwana data dostawy Towaru,
- adres dostawy Towaru ze wskazaniem danych osobowych i kontaktowych osoby upoważnionej do jego odbioru.
- pliki, wzorce lub dane graficzne – o ile są wymagane do uruchomienia Produkcji.
- Brak którejś z powyższych informacji może spowodować anulowanie zamówienia na Towar i stanowić podstawę do odstąpienia przez Sprzedawcę od umowy sprzedaży bez obowiązku składania odrębnego oświadczenia woli w tym zakresie.
- Sprzedawca może ustalać ograniczone czasowo promocje na określone Towary lub promocje dotyczące określonych warunków zamówień (zestawienia Towarów, formy lub terminy płatności itp…). W takim przypadku zasady określone w niniejszym Regulaminu są zastępowane przez odpowiednie warunki promocji w okresie jej obowiązywania.
- W sytuacji, gdy Klient złoży zamówienie jednocześnie na więcej niż jeden sposób (np. zamówienie w Sklepie i poprzez Konsultanta), będą one traktowane jako odrębne i niezależne od siebie zamówienia i zostaną zrealizowane zgodnie z Regulaminem.
- Sprzedawca może odmówić przyjęcia zamówienia lub anulować zamówienie już przyjęte (odstąpić od umowy) od Klienta, który zalega z płatnościami z tytułu wcześniejszych zamówień.
- W przypadku nieodebrania przesyłki z Towarem od kuriera, Towar pozostawiony jest do dyspozycji Klienta w magazynie w siedzibie Sprzedawcy. W przypadku pokrycia przez Klienta z góry kosztów powtórnej wysyłki, Sprzedawca może przesłać Towar ponownie zgodnie z dyspozycją Klienta.
- W przypadku nie odebrania przesyłki z zamówionym towarem w terminie 30 dni od daty poinformowania o gotowości do odbioru lub od daty zwrotu Towaru przez firmę kurierską nieodebranego Towaru, Sprzedawca ma prawo do utylizacji Towarów objętych zamówieniem bez uprzedniego informowania Klienta. W takiej sytuacji Klient zobowiązany jest do zapłaty za zamówiony Towar oraz pokrycia kosztów jego utylizacji.
§ 5 Korekty, modyfikacje i anulowanie zamówień
- Strony dopuszczają możliwości zmiany w już złożonym zamówieniu.
- Wszelkie zmiany w zamówieniu lub jego anulowanie wymagają bezpośredniego kontaktu ze Sprzedawcą – poprzez e-mail a w przypadku, gdy Klient ma przydzielonego Konsultanta (opiekuna) lub zamówienie zostało złożone za pośrednictwem Konsultanta – poprzez kontakt z tą osobą.
- Sprzedawca może nie udzielić zgody na zmiany zamówieniu, w szczególności w przypadku, gdy został już zaakceptowany Projekt końcowy a zamówienie zostało przekazane do Produkcji lub uzależnić zgodę na zmiany od pokrycia kosztów związanych z wprowadzeniem tych zmian.
- Z zastrzeżeniem ust. 3 powyżej, wprowadzenie zmiany w zamówieniu po zatwierdzeniu Projektu wstępnego wiąże się z obowiązkiem zapłaty kwoty 50 zł/12,5 EUR za każdą zmianę (w zależności od waluty rozliczenia).
- Klient może anulować zamówienie bez ponoszenia dodatkowych kosztów przed przekazaniem mu do akceptacji Projektu wstępnego.
- W przypadkach innych niż wskazane w ust. 5, anulowanie zamówienia wiązać się będzie z koniecznością pokrycia przez Klienta kosztów poniesionych przez Sprzedawcę w związku z przygotowaniem do Produkcji, w tym kosztów pracy.
- W przypadku, gdy anulowanie zamówienia nastąpi po przekazaniu projektu do Produkcji, opłata za anulowanie zamówienia równa będzie 100% wartości zamówienia.
§ 6 SLA – terminy realizacji zamówienia
- Wskazane w niniejszym paragrafie czasy reakcji i poszczególnych kroków dla weryfikacji i realizacji zamówienia mają charakter przybliżony i mogą się od siebie różnić w odniesieniu do konkretnych zamówień.
- Czasy reakcji dotyczą dni roboczych (dla Polski) od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Sprzedawcy.
- Strony mogą ustalić w treści zamówienia inne (dłuższe lub krótsze) czasy realizacji poszczególnych czynności lub procesowania zamówienia.
- Czasy reakcji biegną od momentu przekazania lub realizacji przez Klienta wszelkich wymaganych w danym kroku informacji, materiałów lub działań.
- Czasy procesowania poszczególnych kroków zamówienia dla trybu standardowego:
- Czynność w procesie: weryfikacja plików i przygotowanie Projektu wstępnego
- Działania po stronie Klienta:
- przekazanie plików graficznych zgodnych z wymogami Sprzedawcy;
- dokonanie płatności;
- akceptacja projektu
- czas reakcji – 1 godzina – o ile czynności po stronie Klienta zostaną zrealizowane do godz. 12.00. W pozostałych przypadkach do godz. 12.00 następnego dnia.
- Czynność w procesie: Zdjęcie Próbki (o ile zamówiono)
- Czas reakcji – do godziny 14.00 (jeżeli czynności z pkt 1a dokonane były po godz. 12.00, godz. 14.00 następnego dnia.
- Działania po stronie Klienta – akceptacja próbki zdjęciowej (do godz. 16.00)
- Czynność w procesie: Wysyłka
- Czas reakcji – zgodnie z uzgodnieniami Stron w ramach konkretnego zamówienia.
- Czasy procesowania poszczególnych kroków zamówienia dla trybu ekspresowego:
- Czynność w procesie: weryfikacja plików i przygotowanie Projektu wstępnego
- Działania po stronie Klienta:
- przekazanie plików graficznych zgodnych z wymogami Sprzedawcy;
- dokonanie płatności;
- akceptacja projektu
- czas reakcji – do godz. 10.30 – o ile czynności po stronie Klienta zostaną zrealizowane do godz. 10.00. W pozostałych przypadkach do godz. 10.30 następnego dnia.
- Czynność w procesie: przygotowanie projektu wstępnego
- czas reakcji – do godz. 11.30 – o ile czynności po stronie Klienta zostaną zrealizowane do godz. 10.00. W pozostałych przypadkach do godz. 11.30 następnego dnia
- Działania po stronie Klienta – akceptacja Projektu końcowego (do godz. 12.00)
- Czynność w procesie: Wysyłka
- Czas reakcji – zgodnie z uzgodnieniami Stron w ramach konkretnego zamówienia.
§ 7 Sposób płatności za Towar
- O dostępnych sposobach płatności za Towar Klient informowany jest w trakcie składania zamówienia.
- Klient może wybierać spośród następujących sposobów płatności za Towar: a) Płatność kartą kredytową, b) płatność przelewem błyskawicznym Przelewy24, c) płatność Blik d) płatność przelewem w formie przedpłaty na podstawie faktury Pro-forma, e) płatność przelewem we wskazanym przez Sprzedawcę terminie (płatność odroczona).
- W przypadku nowych klientów, którzy rozpoczynają współpracę z sandex.pl, trzy pierwsze zamówienia zostaną zrealizowane po dokonaniu pełnej płatności za zamówienie zgodnie z pkt 2 powyżej za zamówiony towar i koszty jego dostawy.
- W przypadku stałych klientów Sandex.pl zamówienie zostanie zrealizowane po złożeniu zamówienia, zaś płatność może zostać odroczona zgodnie z indywidualnymi warunkami handlowego każdego klienta.
- Zamówienie uważa się za prawidłowo złożone w momencie dokonania przez Klienta płatności lub płatności przedpłaty albo wysłania przez Sprzedawcę faktury/pro-formy w przypadku płatności odroczonej.
- W przypadku braku płatności za Towar lub braku płatności zaliczki za Towar w terminie 30 dni od dnia złożenia zamówienia, zamówienie uważa się za niezłożone i nie wywołuje ono żadnych skutków dla Stron, zaś Towar usuwany jest automatycznie z koszyka zakupowego Klienta.
- Klient zobowiązany jest do realizacji płatności na rachunek bankowy oraz w walucie wskazanych na fakturze lub fakturze pro-forma. Płatność w innej walucie lub na inny numer rachunku bankowego nie będzie zaliczona na poczet płatności za złożone zamówienie.
- Nieprawidłowe opisanie płatności przez Klienta może skutkować opóźnieniem w realizacji zamówienia, przy czym opóźnienie takie traktowane jest jako opóźnienie z przyczyn leżących po stronie Klienta.
- W przypadku zaległości we wcześniejszych płatnościach, w braku precyzyjnej informacji na poleceniu przelewu, której płatności ona dotyczy, płatność zostanie zaksięgowana na poczet należności z najwcześniejszą datą wymagalności.
- Brak terminowej płatności może wiązać się ze skierowaniem sprawy do windykacji zarówno sądowej jak i pozasądowej, w tym do przekazania wierzytelności do dochodzenia firmie zewnętrznej lub jej sprzedaży (cesji).
- Wszelkie nieprawidłowości i zastrzeżenia co do treści faktury Klient zobowiązany jest przesłać w terminie 7 dni od dnia otrzymania faktury na adres mailowy Sklepu pod rygorem utraty uprawnień do podnoszenia zastrzeżeń lub roszczeń w tym zakresie.
§ 8 Możliwość zwrotu Towaru.
- Z zastrzeżeniem § 6 ust.2, Klientowi przysługuje prawo dokonania zwrotu zakupionych Towarów w terminie 14 dni od daty otrzymania Towaru przy potrąceniu kosztów transportu i innych kosztów operacyjnych Sprzedawcy.
- Prawo do zwrotu Towarów nie dotyczy Towarów oznakowanych indywidualnie zgodnie z dyspozycją Klienta.
- Zwrot towaru odbywa się na koszt Klienta, po uprzednim pisemnym zgłoszeniu do Sklepu zamiaru skorzystania z prawa do zwrotu Towaru.
- Przesyłki odesłane przez Klienta bez uprzedniego pisemnego zgłoszenia nie będą przyjmowane przez Sprzedawcę i zostaną odesłane do Klienta na jego koszt.
- Opłata manipulacyjna za zwrot zamawianego Towaru to 25% wartości zamówionego towaru.
- Zwracany Towar musi być nieużywany i ma pozostawać w oryginalnym, nienaruszonym opakowaniu. W przeciwnym wypadku zwrot nie zostanie przyjęty, a zwracany Towar zostanie odesłany na koszt Klienta.
§ 9 Wady Towarów i proces reklamacji
- Zamawiający jest zobowiązany do dokładnego sprawdzenia Towaru przy odbiorze. Reklamacji podlega wyłącznie Towar uszkodzony lub niezgodny z zamówieniem zaakceptowanym przez Sprzedawcę.
- Reklamacje należy składać pisemnie w nieprzekraczalnym terminie 7 dni kalendarzowych od daty otrzymania Towaru.
- Reklamacje złożone po godzinie 14 czasu polskiego traktowane są jako reklamacje złożone w dniu następnym.
- Reklamacji nie podlegają Towary po przetworzeniu, z naniesionymi dekoracjami.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do rozpatrzenia każdego zgłoszenia w terminie 14 dni od daty otrzymania zgłoszenia i poinformowania o ostatecznej decyzji w terminie kolejnych 7 dni.
- Sprzedawca może zwracać się do Klienta o przekazanie dodatkowych informacji dotyczących reklamowanego Towaru lub prosić o zwrot tego Towaru w całości lub części w formie elektronicznej lub papierowej. Klient zobowiązany jest udzielić odpowiedzi lub dokonać zwrotu zgodnie z dyspozycją Sprzedawcy w terminie 7 dni od daty otrzymania korespondencji od Sprzedawcy pod rygorem odrzucenia reklamacji.
- Reklamacje dotyczą tylko wad Towarów lub niezgodności z projektem, z przekroczeniem zakresów tolerancji i włączeń wskazanych w § 13. Uszkodzenia lub nieprawidłowości wynikające z niewłaściwej eksploatacji lub wykorzystania produktów nie mogą stanowić skutecznej podstawy reklamacji.
- Reklamacje dotyczące elementów Towarów, nie ujętych w Projekcie końcowym lub dotyczących elementów opisanych niezgodnie z niniejszym Regulaminem lub wymaganiami Sprzedawcy (np. zastosowanie skali kolorów innej niż Pantone C) nie będą uwzględniane.
- W przypadku dostawy niewłaściwego lub uszkodzonego towaru Klientowi przysługuje bezpłatna wymiana towaru lub jego uzupełnienie, w razie dostarczenia ilości niezgodnych z zaakceptowanym przez Sprzedawcę zamówieniem.
- Jeżeli weryfikacja reklamacji wymaga zwrotu Towaru Sprzedawcy przez Klienta, w przypadku uznania reklamacji koszt transportu pokrywa Sprzedawca zaś w przypadku jej bezzasadności – Klient. Dotyczy to także obowiązku zwrotu kosztów powtórnej wysyłki Towaru do Klienta po odrzuceniu reklamacji, które to koszty obciążają Klienta.
- Po odsprzedaniu Towaru przez Klienta kolejnemu odbiorcy, odpowiedzialność za wady Towaru przenosi się na Klienta.
- Sprzedawca na zasadzie art. 558 KC wyłącza stosowanie przepisów o rękojmi.
- Złożenie reklamacji względem Towaru nie zwalnia Klienta z obowiązku płatności z tytułu jego nabycia w terminach i wysokości wskazanej na fakturze, przy czym w przypadku uznania reklamacji w całości lub części, Sprzedawca dokona odpowiednich korekt księgowych i zwrotów.
- Korekta faktury i związany z nią zwrot środków pieniężnych Klientowi nastąpi w terminie nie przekraczającym 14 dni od daty uznania reklamacji.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu reklamacji ograniczona jest do wartości Towaru powiększonych o koszt jego dostawy. W szczególności Sprzedawca nie odpowiada za koszty pośrednie związane z zamówieniem, np. koszty finansowania, ubezpieczenia, przygotowania towaru do odsprzedaży, jego magazynowania przez Klienta i podobne.
§ 10 Projekty Towarów
- Na życzenie Klienta Sprzedawca może przygotować Projekt wstępny, który stanowić będzie załącznik do oferty. W przypadku chęci zmian w Projekcie wstępnym, odpowiedzialność za opisanie tych zmian w sposób umożliwiający wprowadzenie poprawek leży po stronie Klienta. W ramach jednego projektu Klientowi przysługuje prawo do wniesienia 3 zmian bez konieczności ponoszenia dodatkowych opłat z tego tytułu. Po przekroczeniu limitu nieodpłatnych zmian, koszt każdej zmiany wynosi (w zależności od waluty w jakiej przygotowano ofertę lub złożono zamówienie): 12,5EUR/50,00 zł netto. Opłata ta zostanie doliczona do wartości zamówienia. Sprzedawca ma prawo do wynagrodzenia za wprowadzenie zmian w projekcie także w przypadku, gdy zamówienie nie zostanie złożone.
- Po złożeniu zamówienia oraz dokonaniu płatności na warunkach ustalonych przez Strony, Sprzedawca przesyła do Klienta Projekt końcowy. Klient jest zobowiązany do zaakceptowania Projektu końcowego lub jego odrzucenia ze wskazaniem przyczyn oraz wskazówek pozwalających na wprowadzenie niezbędnych modyfikacji przez Sprzedawcę. Akceptacja może odbywać się za pośrednictwem dedykowanej aplikacji Sprzedawcy.
- Brak akceptacji przesłanego Klientowi projektu końcowego w terminie 30 dni od daty jego przesłania Klientowi upoważnia Sprzedawcę do anulowania zamówienia z prawem do zachowania otrzymanej zaliczki, która stanowić będzie wynagrodzenie za prace projektowe i przygotowawcze po stronie Sprzedawcy.
- Do momentu zaakceptowania Projektu końcowego przez Klienta, zamówienie nie zostanie przekazane do Produkcji. W przypadku odrzucenia Projektu końcowego, Klient ma prawo do trzech zmian w ramach ustalonej wartości zamówienia. Po przekroczeniu wskazanego powyżej limitu nieodpłatnych zmian, koszt każdej zmiany wynosi (w zależności od waluty w jakiej przygotowano ofertę lub złożono zamówienie): 12,5 EUR/50,00 zł netto. Opłaty są doliczane do wartości zamówienia. Zamówienie zostanie przekazane do Produkcji po uregulowaniu należnych opłat z tytułu odpłatnych zmian w projekcie przez Klienta.
- Sprzedawca umożliwia Klientowi akceptację Projektu wstępnego jako Projektu końcowego. Dotyczy to sytuacji, w której Klient kontaktuje się ze Sprzedawcą drogą mailową i w ramach wymiany korespondencji w sposób wyraźny i jednoznaczny zaakceptuje bez uwag Projekt wstępny. W takim przypadku Klient nie otrzyma odrębnie Projektu końcowego do akceptacji, a zamówienie zostanie skierowane do Produkcji bezpośrednio po akceptacji Projektu wstępnego i dokonaniu płatności zgodnie z przyjętymi przez Strony ustaleniami.
- Sprzedawca informuje, że wyprodukowany Towar może różnić się w szczegółach od wizualizacji wykonanej w ramach Projektu wstępnego oraz Projektu końcowego.
- Akceptacja Projektu końcowego przez Klienta równoznaczna jest z potwierdzeniem, że wszelkie treści i elementy znajdujące się w projekcie nie naruszają prawa, dobrych obyczajów, praw autorskich, dóbr osobistych ani innych praw osób lub podmiotów trzecich.
§ 11 Próbki Towarów
- Na życzenie Klienta Sprzedawca, przed rozpoczęciem Produkcji może przygotować Próbkę Towaru. Warunkiem wykonania Próbki jest zgłoszenie takiego żądania na etapie składania zamówienia. Próbka może być dodatkowo płatna – zgodnie z cennikiem lub ustaleniami Stron.
- Sprzedawca wykonuje próbkę po zaakceptowaniu przez Klienta Projektu końcowego i dostarcza ją do Klienta we wskazany przez niego sposób.
- Próbka może być dostarczona w postaci fizycznej – poprzez wysłanie jej na wskazany przez Klienta adres lub odbiór w siedzibie Sprzedawcy jak również w formie dokumentacji zdjęciowej, przesłanej na adres e-mail Klienta.
- Klient jest zobowiązany do zaakceptowania Próbki lub jej odrzucenia ze wskazaniem przyczyn oraz wskazówek pozwalających na wprowadzenie niezbędnych modyfikacji przez Sprzedawcę. Akceptacja może odbywać się za pośrednictwem dedykowanej aplikacji Sprzedawcy. Do czasu akceptacji Próbki przez Klienta, Sprzedawca nie skieruje Towaru do Produkcji.
- W przypadku gdy zmiana wynikająca z uwag Klienta względem Próbki będzie wiązać się z dodatkowymi kosztami po stronie Sprzedawcy, poinformuje on Klienta o tych kosztach z właściwym uprzedzeniem. W takiej sytuacji koszty zmian zobowiązany jest pokryć Klient. Koszty te zostaną doliczone do wartości zamówienia.
- Zmiany dokonane w Towarze względem Próbki mogą wiązać się z opóźnieniem w produkcji. Jest ono to traktowane jako opóźnienie z przyczyn leżących po stronie Klienta.
- W terminie 7 dni po otrzymaniu Próbek, Klient może odstąpić od zamówienia (umowy sprzedaży). Jeżeli jednak otrzymane Próbki były zgodne z Projektem końcowym, Klient odstępując o zamówienia zobowiązany jest pokryć koszty poniesione w związku z przyjęciem i procesowaniem tego zamówienia, tym również koszty pracy i materiałów.
- W przypadku braku akceptacji Próbki przez Klienta w terminie 30 dni od jej otrzymania lub informacji o możliwości jej odebrania, Sprzedawca może anulować zamówienie z prawem do zachowania otrzymanej zaliczki, która stanowić będzie wynagrodzenie za prace projektowe i przygotowawcze po stronie Sprzedawcy.
§ 12 Wymagania techniczne i informacje niezbędne do przygotowania Produkcji
- Projekt wstępny oraz Projekt końcowy przygotowywany jest w oparciu o pliki, projekty, grafiki, wskazówki i informacje otrzymane od Klienta.
- Sprzedawca udostępnia Klientowi szablony dedykowane dla danej kategorii Towaru. Szablony zawierają informacje o wielkości potrzebnych spadów, o wielkości bezpiecznego obszaru i również pozwalają na samodzielne przygotowanie projektu przez Klienta. Szablony dostępne są do pobrania ze strony internetowej Sprzedawcy dla standardowych konfiguracji produktu lub dostarczane przez Konsultanta na życzenie Klienta.
- Warunkiem przygotowania przez Sprzedawcę Projektu wstępnego i projektu końcowego jest:
- Otrzymanie od Klienta plików graficznych w następujących formatach: pliki wektorowe w formacie .ai (maks. wersja CS6) lub .eps (maks. wersja CS6), lub .pdf, bez szyfrowania hasłem. W przypadku dostarczenia plików w innych formatach Sprzedawca nie gwarantuje uzyskania wysokiej jakości zadruku oraz zamierzonego przez Klienta efektu kolorystycznego. Sprzedawca może po wcześniejszej konsultacji przyjąć plik w formacie .jpg, o ile będzie dostarczony w wystarczająco dobrej jakości i rozdzielczości.
- Kolory powinny być definiowane tylko według wzornika PANTONE® Formula Solid Coated (np. 185 C) przy czym Sprzedawca określa tolerancję zadruku na +/- 2 odcienie c. Sprzedawca zastrzega, że operuje w przestrzeni barwowej CMYK przez co podane przez Klienta kolory są używane jako odniesienie do docelowego koloru. W przypadku wyjątkowo trudnych do osiągnięcia kolorów Sprzedawca może odnieść się do docelowych kolorów we wzorniku PANTONE® Color Bridge Coated, który jest odpowiednikiem kolorów Pantone w przestrzeni CMYK.
- Akceptując wizualizację produkcyjną w oparciu o kolory CMYK lub wartości kolorystyczne inne niż we wzorniku PANTONE® Formula Solid Coated, Klient godzi się na możliwe odstępstwa jakościowe (głównie kolorystyczne) z tego tytułu i w związku z tym nie może wnosić wobec Sprzedawcy żadnych roszczeń w tym zakresie.
- W trosce o czytelność grafik wchodzących w skład projektów, Sprzedawca zastrzega stosowanie:
- dla chust, ściereczek z mikrofibry, minimalna wysokość tekstu 4 mm
- dla leżaków, toreb na zakupy, toreb sportowych, szalików, ręczników, kocy minimalna wysokość tekstu 5 mm
- dla innych produktów nie wymienionych w regulaminie minimalna wielkość
- Sprzedawca zastrzega, że mniejsza wielkość czcionki lub elementu graficznego nie gwarantuje uzyskania satysfakcjonującej jakości finalnego produktu, a jej zastosowanie w projekcie na wyraźne żądanie Klienta powoduje, że Klient nie może wnosić wobec Sprzedawcy roszczeń dotyczących jakości czy też czytelności danych elementów, będących skutkiem zastosowania parametrów odmiennych niż rekomendowane.
- W przypadku własnego projektu Klient jest zobowiązany dostarczyć Sprzedawcy grafikę odpowiednio powiększoną o wymagane spady, zgodne z szablonem Sprzedawcy.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędy tekstowe (ortograficzne, omyłki pisarskie itp.) oraz pozostałe błędy w projekcie zaakceptowanym lub dostarczonym przez Klienta
- W razie niezgodności projektu Klienta ze specyfikacją opisaną w niniejszym paragrafie, Sprzedawca może dokonać drobnych korekt w celu poprawy i doprowadzenia go do wymaganej specyfikacji, co do których akceptacja Klienta jest konieczna. W razie braku zgody ze strony Klienta, Strony mają prawo do odstąpienia umowy, jednakże Klienta zobowiązany jest do pokrycia kosztów poniesionych przez Sprzedawcę w związku z przystąpieniem do realizacji zamówienia, w tym także kosztów pracy.
- Odpowiedzialność z tytułu posiadania autorskich praw majątkowych jak również innych praw do treści i projektów dostarczonych Sprzedawcy przez Klienta w całości spoczywa po stronie Klienta.
- Sprzedawca nie jest zobowiązany do analizy prawnej jak również weryfikacji materiałów pod kątem ich zgodności z przepisami prawa lub dobrymi obyczajami jak również weryfikacji, czy Klient posiada prawa do posługiwania się elementami graficznymi lub znakami towarowymi zawartymi w przesłanych przez niego materiałach. Sprzedawca ma jednak prawo odmówić przyjęcia zlecenia, którego realizacja byłaby oczywiście niezgodna z obowiązującym prawem, dobrymi obyczajami czy zasadami współżycia społecznego. W takiej sytuacji Sprzedawca zachowuje prawo do wynagrodzenia odpowiadającego nakładowi kosztów i pracy w związku z przystąpieniem do realizacji zlecenia.
- W razie uzasadnionych wątpliwości co do zgodności otrzymanych materiałów lub projektów z prawem lub dobrymi obyczajami, Sprzedawca może wstrzymać dalsze procedowanie zamówienia do czasu wyjaśnienia tych wątpliwości przez Klienta.
§ 13 Pozostałe warunki w zakresie realizacji zamówienia, tolerancje i dopuszczalne niezgodności z projektem.
- Sprzedawca zobowiązuje się do wykonania Towarów lub Próbek z najwyższą starannością, dotrzymując poniżej wyznaczonych tolerancji oraz na pozostałych warunkach z uwzględnieniem postanowień niniejszego paragrafu.
- Odcienie kolorów w katalogu mogą się różnić od kolorów rzeczywistych Towarów. Reklamacje wynikłe z tych różnic nie będą uwzględniane.
- Wymiary Towarów mogą różnić się nieznacznie od wzorcowych wymiarów dla każdego rozmiaru. Tolerancja wynosi +/- 5 %.
- Wykonanie Próbki nie stanowi odzwierciedlenia Produkcji docelowej, a jedynie ukazuje przybliżoną jakość wykonania. Z uwagi na masowy charakter produkcji, wyprodukowane Towary mogą różnić się od Próbki. Odstępstwa mogą dotyczyć między innymi ostrości druku, kolorystyki, struktury materiału, szycia itp. Odstępstwa są wynikiem właściwości procesu produkcji i nie są możliwe do całkowitego wyeliminowania. Nie obniżają one wartości użytkowej Towaru.
- Zamówienia mogą być dostarczone z tolerancjami ilościowymi, nieprzekraczającymi 7% zamówionej ilości.
- Ze względu na podłoże (materiał i jego właściwości elastyczne) druk logotypów lub grafiki może zostać wykonany z pewnym odchyleniem od centrum taśmy lub materiału. Przy zadruku tolerancja wynosi +/-20% - przesunięcie na odległości.
- W przypadku zadruku ciemnych kolorów na cienkim materiale (np. chusty, czapki sportowej ) istnieje ryzyko przyjęcia koloru przez warstwę wierzchnia od warstwy spodniej (przebicie farby).
- Z uwagi na specyfikę procesu sublimacji oraz uzależnienia go od wielu czynników, jak materiał, papier, temperatura i długość procesu sublimacji, nie ma możliwości zagwarantowania idealnie ostrych krawędzi grafiki na styku 2 kolorów.
- W przypadku druku dwóch projektów z jednej i z drugiej strony materiału należy pamiętać, że projekty nie będą się pokrywać, czyli mogą być drukowane z przesunięciem.
- W przypadku zadruku takiej samej grafiki z dwóch stron materiału należy uwzględnić fakt, że front materiału jest drukowany niezależnie od tyłu. Tym samym dopuszcza się nieznaczne odchylenia kolorystyczne oraz jakościowe względem tych dwóch stron.
- W przypadku projektów „niepozycjonowanych” (przód względem tyłu materiału), należy pamiętać, że nadruk na tyle musi być elementem powtarzalnym - sekwencją, która na każdym produkcie może być nadrukowana w innym miejscu i przecięta (zadrukowana nie w całości).
- W przypadku projektów „pozycjonowanych” (przód względem tyłu materiału) dopuszcza się przesunięcia grafiki o +/- 15% długości materiału.
- W przypadku barwienia metodą sublimacji z uwagi na różne struktury materiału (przede wszystkim biały kolor oryginalnie barwionej taśmy/przędzy, a także jej naturalne nierówności) oraz specyfikę procesu produkcji (zarówno druk, jak i szycie) dopuszcza się możliwość niedobarwień oraz prześwitów białych elementów w miejscach nierównych (zafałdowania tekstury materiału, punkty wbicia igieł szycia, oraz bocznych krawędziach taśmy itp.)
- W związku ze specyfiką procesu produkcji oraz kurczenia się materiału rzeczywisty wymiar produktu może się różnić w stosunku do wymiarów określonych w zamówieniu oraz na wizualizacji +/- 15%.
- Z uwagi na specyfikę produkcji oraz metodę zadruku kolorów (w tym biały) mogą przybierać różne odcienie od kolorów sąsiadujących z danym kolorem. Sam materiał, na którym jest wykonywany nadruk może również występować w różnych odcieniach bieli w zależności od partii (w tym beżowy, kremowy itp). Jest to uwarunkowane procesem produkcji materiału i Sprzedawca nie gwarantuje całkowitej powtarzalności.
- Ze względu na proces technologiczny wynikający z produkcji na wielu maszynach, dopuszczalnej różnicy w kolorystyce pigmentów, zmiennych warunków temperaturowych i wilgotnościowych, na końcowym produkcie mogą wystąpić nieznaczne różnice kolorystyczne. Sprzedawca dochowa wszelkich starań, aby odwzorować kolory zawarte w projekcie, jednakże niewielkie różnice kolorystyczne – tj. +/- 2 odcienie – nie mogą być podstawą do reklamacji, a Klient nie będzie podnosił we wskazanym zakresie roszczeń z tytułu rękojmi za wady fizyczne Produktu.
- Z uwagi na specyfikę procesu sublimacji oraz uzależnienie tegoż procesu od wielu czynników, takich jak materiał, papier, temperatura i czas trwania cyklu, krawędzie Grafiki w miejscu łączenia dwóch kolorów mogą utracić ostrość.
- W przypadku wykonywania takiego samego nadruku na dwóch stronach Produktu, Grafiki – z przyczyn technicznych, w szczególności z powodu niezależnego względem siebie nadruku grafik – mogą nieznacznie różnić się od siebie odcieniem kolorystycznym – tj. +/- 2 odcienie oraz jakością nadruku.
- Z uwagi na strukturę, różne właściwości materiału oraz na fakt, że szycie jest pracą manualną, dopuszcza się możliwość delikatnych przesunięć oraz niedoskonałości. Nie mogą one jednak wpływać na ogólną użyteczność produktu. Z wyżej wymienionych przyczyn dopuszcza się również możliwość delikatnych przesunięć pomiędzy zszywanymi warstwami materiału w ramach danej partii.
- Wszystkie ponowne zamówienia są traktowane jako nowe zamówienia. Składając ponowne zamówienie, klient akceptuje, że mogą wystąpić niewielkie różnice (np. w kolorach, materiale, akcesoriach) między poprzednią a nową produkcją. Ze względu na specyfikę produkcji i metodę nadruku nie gwarantujemy pełnej powtarzalności cech, wyglądu i właściwości Towaru będącego efektem Produkcji z różnych zamówień.
§ 14 Właściwość sądu
Wszelkie spory wynikające ze Sprzedaży przez Sklep będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
§ 15 Dane osobowe i pliki cookies
- Realizując obowiązek wynikający z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE Sprzedawca informuje, iż:
- administratorem danych osobowych jest spółka sandex.pl sp. z o.o.
- zakres przetwarzanych danych obejmuje dane o historii transakcji oraz dane identyfikujące oraz kontaktowe dotyczące Klientów oraz osób, które ich reprezentują lub działają w ich imieniu;
- dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w celu realizacji umowy zawartej z Klientem (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) oraz w celu utrzymania kontaktu oraz marketingu usług własnych administratora a także w celu dochodzenia roszczeń lub ochrony przed roszczeniami, co stanowi prawnie uzasadniony cel zgodnie z art. 6 ust. 1 lit f RODO;
- dane osobowe mogą być udostępnione w zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji umowy, podmiotom działającym w imieniu i na rzecz administratora m.in. w zakresie utrzymania sklepu internetowego, realizowania dostaw towarów, przechowywania danych w tzw. „chmurze obliczeniowej”, obsługi prawnej i księgowej administratora;
- dane przechowywane będą przez cały okres współpracy oraz przez 7 lat od ostatniej transakcji zrealizowanej Klientem;
- Każda osoba, której dane są przetwarzane ma prawo do: uzyskania informacji o rodzaju i zakresie przetwarzanych danych, żądania korekty lub sprostowania dotyczących jej danych, złożenia sprzeciwu co do określonego sposobu przetwarzania danych, żądania usunięcia danych, wniesienia skargi do organu nadzorczego (w Polsce jest to Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
- Administrator nie powołał Inspektora Ochrony Danych jak również nie stosuje zautomatyzowanych procesów podejmowania decyzji w tym profilowania.
- Kontakt z administratorem możliwy jest pod adresem e-mail wskazanym na stronach Sklepu.
- W Sklepie stosowane są pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) oraz podobne technologie. Są to niewielkie pliki instalowane na urządzeniu końcowym Użytkownika, które służą do optymalizacji działania Sklepu (np. do zapisywania haseł, historii odwiedzin) jak również służą celom statystycznym i marketingowym. Rejestrowanie plików cookies można wyłączyć z poziomu przeglądarki internetowej. W ten sam sposób można usunąć już zarejestrowanej pliki cookies. W takim przypadku niektóre funkcjonalności Sklepu mogą nie działać w sposób prawidłowy.
§ 16 Postanowienia końcowe
- Sprzedawca może zmieniać niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży. Do umów zawartych przed zmianą ogólnych warunków sprzedaży, zastosowanie mają Ogólne Warunki Sprzedaży obowiązujące w dacie zawarcia umowy. Zmiany niniejszych Warunków przekazywane są do wiadomości Użytkowników na stronie Sklepu.
- W przypadku, gdy po dokonaniu Zamówienia okaże się, że zamówiony Towar jest niedostępny w magazynie Sprzedawcy, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia, o czym Sprzedawca poinformuje Klienta bez zbędnej zwłoki e-mailem lub telefonicznie. W takim przypadku alternatywnie Sprzedawca może zaproponować Klientowi dostarczenie towaru w innym terminie, innej ilości lub innej cenie niż wynikające z oferty na Stronie oraz z postanowień § 4, w przypadku akceptacji przez Klienta – ustalone przez Strony warunki zastępują warunki wynikające z oferty Sklepu i niniejszych Ogólnych Warunków. W przypadku braku zgody na zmiany, zamówienie zostaje anulowane i nie wywołuje skutków prawnych po żadnej ze stron.
- W sprawach nieuregulowanych powyższymi ustaleniami mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
Niniejsze ogólne warunki sprzedaży wchodzą w życie z dniem 01.08.2024r.